2011-02-01

Hemmadag!

Idag blir det en hemmadag, med massa kaffe och plugg! Måste plöja igenom all litteratur så man är redå nästa fredag när man får första hemtentan för kursen barn och familjearbete i socialt arbete! =/

Fasen vad det har börjat blåsa ute.. Jag har nog aldrig reagerat över det när man suttit inne förrut, men i de här huset låter de ju som att hela huset ska blåsa bort.! Känns som att det ska falla sönder.. Antar att det beror på att fönstrena inte är så täta, eftersom Nicke slet bort alla tätningslister när vi skulle måla om fönstrena.! Så de blåser ju typ rakt in .. =)

Igår kväll blev det att göra lite musli igen! De går åt som smort här hemma! =D Gott gott..
Det är ett måste att få fil med musli på morgonen!! Jag nästan längtar efter att få ta mig en skål när man går upp på morgonen!! =)



Recept:
Fiberhavregryn
Linfrön
Hasselnötter
Mandel
Russin
Tranbär
Kanel
Matlagningsolja

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg den torkade frukten i en ungsform. Hacka nötterna i lagom stor storlek, sila sedan bort allt smått som blir när man hackar nötterna. Det vill man inte ha med i muslin. Sila även fiberhavregrynen. Ta den mängd som du själv vill ha i din musli. Strö över linfrön, också beroende på hur mycket du vill ha. Blanda ihop allt i ungsformen tillsätt sedan kanel. Krydda ganska så rikligt - beroende på smak förstås! Ringla lite matlagningsolja över och blanda sedan ihop allt igen så oljan och kanelen fördelas över hela muslin!

In i ugnen i ca 15 min, rör runt i muslin medan den står i ugnen så det inte blir bränt.! =)


Nu ska jag bege mig ut med min lilla älskling! Går ju inte motstå denna sorgsna blick.. Bara att ge sig ut i orkanen ;)


That´s it for now!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade