2011-02-22

Välkommen tillbaka solen!!

Idag är det en underbar dag!! Solen tittar fram och ger mig massor av energi! Ska ta vovven min och ge mig ut på en långpromenad idag.. Skönt!! Man får passa på dom dagarna som de inte är 20-!! För då kan jag vara ärlig och säga att de inte blir allt för långa promenader! Men idag ska Kovu allt får springa lös och leka en stund .. =) Då blir han glad!

Jag har surfat runt lite och kollat efter lite vår recept. Känner att vi skulle behöva få lite vårkänslor nu! =) Så man kan orka med resterna av vintern som är kvar nu! Jag hittade det här --> http://www.receptcentralen.se/nyttigt/laxpaket-pa-badd-av-varprimorer/ Det får bli det till middag idag! :) Ungsbakad lax och vårprimörer med lite pressad potatis till! Förbannat gott!!

Jag längtar till våren och till alla grillkvällar man kan ha både då och i sommar =D Kommer bli så mysigt så!!
Sen ser jag faktiskt fram emot att få börja ta tag i trädgården.. Eller iaf att ränsa bort alla träd och buskar som vi inte ska ha kvar.! Det är ju ingen mening att börja "göra ordning" innan vi har grävt upp runt huset och dränerat.. Känns lite som ogjort arbete om man skulle lägga ner massa energi på att fixa till trädgården och sen gräva upp och förstöra allt.. =) Men det hindrar ju inte mig från att piffa upp det man kan! Ska bli kul!!

Jag har försökt och försökt dom senaste dagarna att få tag på någon jäkla barnmorska som skulle kunna vara snaäll och skriva ut ett nytt recept på p-piller till mig. Men va är de egentligen för fel på deras telefonväxel? Jag ringer på de avsatta tiderna, men man kommer ju för helsike inte fram.. ÅHH!! Blir tokig på de här!! Sen klagar dom på att man inte ringer tidigare, innan p-pillrena är slut, men man kommer ju F*N inte fram! Sen glömmer man bort det, sen kommer man på det.. A ni förstår hur de blir va? Vi får väl se om jag kan tänkas få komma fram idag?.. NUUUU kom jag fram!! Guu va skönt! Nu va det fixat! =)

Hopp, nu blir det en kopp kaffe innan vi beger oss ut på en långpromenad! Sedan bär det av mot affären och dagens inhandling! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade