2011-02-10

Snökaos!!

Idag styrde jag bilen mot Örebro för opponeringsseminarium! Gick kanoners! Värre var det väl med väglaget pga snökaoset!.. 2 saker har inträffat idag den första är att en tjej i min grupp ringde och talade om att hon hade sladat av med bilen!!! =/ Hon körde i 100km/h! Jag vill inte tänka på vad som kunde ha hänt! UUschh.. Hon klarade sig utan några fysiska skador men vet ni vad det värsta var? Inte en ända bil stannade för att kolla hur det gick med henne? =/ Åkte flera bilar bakom henne men ingen stannade.. Man slutar ju aldrig förvånas utav människor!! Det var en snäll långtradare som stannade och killen i sa "I help you"!! Var väl typ det ända han kunde säga.. Tur han kom och hjälpte henne ur bilen eftersom hon inte kunde öppna dörren o komma ut! Vart tar världen vägen alltså? Stannar man inte och kollar hur de gick liksom, hon kunde ju för fasen dött!!! Jag blir förbannad..!! =/

Det andra som hänt är att svärmor ramlat och brutit sig.. Hon skulle köra svärfar till sjukan för att han skulle operaras, på vägen ut från sjukan ramlar hon själv och bröt sin arm, ganska illa tydligen.. =( Maximal otur.! Så hon fick åka akut till vrinnevi.. När hon kom in så kunde dom inte ta emot henne för väntrummet var liksom fullt av människor som hade gjort sig illa. Det måste ju vara snön som orsakar alla skador..  Hrmm! Men man kan ju börja fundera på vad de är för samhälle vi lever i egentligen? Kan inte änns ta emot skadade människor, man kanske ska anställa fler sköterskor?!

Ajja nu ska jag inte brusa upp allt för mkt! Måste hålla fokus, imorgon kommer tentan!! =/ Är lite nyfiken på vad den kommer att handla om! =) Imorgon kl 10.00 får jag veta!!

Nu har jag, Sara och Therese bestämt att vi ska skriva C-uppsatsen tillsammans!! =) Känns toppen bra! Blir nog att inrikta sig på missbrukande kvinnor i våldsutsatta relationer! Nu är jag skit pepp på att börja skriva !! Men först hemtenta som sagt.. Sen C-uppsats!!

I kväll ska jag bara slöa.. Guu va skönt!! Nu blir det en lååång dusch och sen soffhäng! Toppenkväll helt enkelt! =) Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade