2011-02-21

Ny vecka, nya möjligheter!

Hej på er alla glada! Börjar med en resume av helgen som varit:
I fredgas så hände det inte så mycket.. Vi hade lite renovering inplanerat och under tiden vi höll på kom fiskebilen.. Nicke slog till och köpte 2,5kg delikatess räkor, vilket inte blev helt billigt =D 670 KRONOR!! Tur man inte handlar utav den där fiskbilen allt för ofta!! Dock ska jag säga att jag inte smakat godare räkor! Så på något vis var de ändå värt pengarna! Nu har vi 1 kg kvar i frysen som vi kan avnjuta längre fram också!! =) Räkorna bidrog även till att jag kunde göra en riktigt god räksoppa till lunch på Lördagen!

Det fanns många riktigt stora räkor också! Stjärten var som en kräftstjärt =) Muuuumms..


Under Lördagen så fortsatte vi renovera lite granna. Det är hallen och trappen som vi fokuserar på nu!.. Målat taket i trappet 2 ggr, målat förstret i trappen 2 ggr, remsat, spacklat och slipat väggarna.. O även lite annat små fix! Vi känner oss ganska så nöjda över helgens prestationer! =) I lördags var vi även på lilla Dellas välsignelse! Mycket fint och trevligt!!


Ni va alla tre lika fina som alltid! =) Men nu har vi nog träffats lite allt för ofta på sista tiden så nu får de nog dröja ett tag.... Eller? Vi får skärpa oss!! =)

Söndagen bestod även av renovering! Men inte alls lika mkt! Blev ganska mycket soffhäng! =) Men det var vi allt värda efter mkt slit!! Det kommer bilder på trappen o hallen så fort det blir en synlig skillnad ;) I veckan ska vi nog upp till ödmans och kolla på någon färg som vi ska måla trappstegen med.. Blir någon grå ton! Vi får se vad dom har att erbjuda helt enkelt! 

Idag Måndag, varit hemma och slappat hela dagen.. Skulle egnetligen åkt till skolan men jag sov som en kratta inatt så jag valde faktiskt att ligga kvar imorse! .. Va ganska skönt.. Lyxigt så länge man kan välja att stanna hemma. Jag ska njuta extra mycket nu det här sista året.. Sedan börjar allvaret och den skrämmande verkligheten!!


Men nu ska matte ut med mig så nu har hon inte tid med er längre!
Go kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade