2011-10-10

Senaste tiden..


Kommer ni ihåg att jag köpte en kruka, på bakluckeloppisen för ett tag sen!! Nu har jag målat om den, vit! Det blev hur bra som helst!! :)

Före

Efter

Här är ett annat litet projekt som jag sysslat med. Tog tyvärr inga före bilder. Den innersta krukan var lite guldig i färgen innan jag målade om den! :)


Även denna kruka, som innan var så himla ful! Nu är den fin! :) Murgrönan har varit ute och blivit lite brun i färgen, jag hoppas att den ska repa sig!! :) !?


Jag har nu tagit bort mina, bio sculpture naglar! Jag var livrädd när jag tog bort dom, att mina egna naglar skulle vara förstörda.. :( Jag har varit med om det tidigare, när jag haft andra naglar (dock aldrig använt bio sculpture) så jag viste inte vad jag skulle vänta mig.. Jag blev positivt överaskad!! Mina egna naglar hade vuxit massor, och var jätte fina! Så då tänkte jag att jag för en gång skull skulle försöka att få behålla dom, långa och fina så jag åkte ner till sminkshoppen, här i Finspång, och hörde med dom om dom hade något som stärker sköra och tunna naglar! Jag blev rekomenderad Second Nail från Isadora.
 
INFORMATION
 
Second Nail
En ”ny” nagel på sekunden!
Second Nail är räddningen för mjuka, tunna och sköra naglar som 
lätt bryts, splittras och skivar sig. Den bygger upp volym i ett pensel-
drag. Ger ett extremt motståndskraftigt, tjockt, jämnt lager som skyddar nagelns yta, kanter och topp mot slitage.

Naglarna blir anmärkningsvärt starkare, tjockare, jämnare och 
hårdare. Högglansig, polerad finish. En sann nagelbyggare! Hjälper till att vårda och återställa naglarna till sitt optimala tillstånd.



Jag är verkligen super nöjd med denna! Jag kan rekomenadera denna vidare till alla med sköra och tunna naglar!! :) Naglarna blir genast starkare och känns inte alls lika sköra! Jag kan faktiskt också rekomenadera att göra bio sculpture naglar, dels är dom snygga, men dina egna naglar växer, utan att gå av och när du tar bort naglarna kan man bibehålla längd genom att använda detta naglack!! :) Så gjorde jag!! ;)

Så till helgen slipning av golven på övervåningen!! Här har ni arbetarna!! :)


 Här ser ni hur golvet såg ut innan vi började, eller ja, vi hade prcis börjat!! :)
(Egentligen var de Nicke som körde slipmaskninen mest, men jag ville också va med på bild.. haha )


Lackat 2 ggr!! Vi är sååååå nöjda med resultatet! :)


Vårt blivande sovrum, också lackat 2 ggr!! Är nog 1 eller 2 ggr kvar att lacka! ;)
Men de är riktigt skönt att slipningen är klar nu, fyyyy va vi har slitit i helgen alltså!
Det är ingen lek att slipa golv.. :)


FYYYYYYYY, vilket fynd jag precis gjorde på återvinningen.. HEEELT otroligt billigt!!
(Pausade och åkte och lunchande med karln, och svängde förbi återvinningen på vägen hem.. )
Återkommer med bild och pris när jag tagit en bild!! Den ligger fortfarande kvar i bilen!! :-))))))

Detta fynd, gjorde min dag!! Lycklig..



2 kommentarer:

  1. Du gillade nagellacket alltså? Mina naglar e hopplösa de bara skivar sig! :( Kanske ska testa ditt tips?! Hm...

    SvaraRadera
  2. Jag kan absolut rekomendera det nagelacket! Jag hade ju innan bio sculpture naglar (ganska dyrt att göra, ca 700kr. Men dina egna naglar växer jätte bra under och är mycket starkare direkt när du tar bort dom och efter det kan köra med nagelacket!!)Man kan ju självklart bara köra nagellacket också! Det är jätte bra i sig. Men om man vill ha fina naglar, under tiden man sparar så kan man ju göra bio sculpture i väntan!! :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade