2011-10-05

Höst och blåst

Så det blåste igår, framförallt igår kväll! =( Vi som bor i ett gamalt hus, med gamla fönster hör blåsten jätte tydligt! Känns som att de blåser rakt in i huset (vilket det inte gör, men känslar är så)..  Ändå har vi ju bytt ut våra tätningslister så att det ska bli bättre! Ajja, that´s life!! Det blev iaf en brasa igår.. Älskar verkligen ljudet, det sprakar och knäpper, super mysigt!  

Igår började vi ta tag i renoveringen på övervåningen igen (som stått still ett bra tag), så i helgen ska här slipas golv!! =) Vi har ju nästan slipat klart sovrumsgolvet, 1-2 slipningar kvar bara sen ska hallen grov slipas och vårt nuvarande sovrum slipas 4 ggr kanske ;) Inget vila här inte! Kommer ha slipdamm i hela huset!! =( Vi ska verkligen göra allt för att det inte ska bli det, öppna alla fönster, och stänga alla dörrar som vi kan!! När det är gjort, ska vi lacka golven!! Och det har vi tänkt att hinna med i helgen =) Vi får se om vi lyckas!!

Idag blir det inte mycket annat än, plugg och kvällsjobb 16.00-21.00! Är faktiskt jätte trött idag, känns som att jag håller på att bli sjuk =( Hoppas, hoppas INTE!! Kan inte vara sjuk nu, det får vi ta en annan gång..

När vi var i Prag, köpte jag med mig 2 parfymer hem!! Jag har ju så några ;) haha NOOOT! Men jag bara älskar goda parfymer!

Den första, Nina Ricci! Var en slump att jag luktade på denna, och jag fastnade direkt!! Super god!
Den får 4 av 5 =)




Den andra, DKNY Golden Delicious, är en riktig skönhet!! Underbart god! Kan nästan ge den en 5 av 5!! Älskar denna underbaring! =)

Nu är det dags för lite kaffe =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade