2011-01-24

Pluggdag´!?

Idag var planen att jag skulle ha en så kallad pluggdag! :) Men icke sa nicke.. Idag har jag öppnat min studentlitteratur, längre kom jag typ inte! Men men, kvällen är ung :) Får se om jag kan ta mig i kragen och läsa lite.. Idag har jag varit ute med min älsklings vovve, hämtat böcker på biblan, bytt sängkläder, tvättat några maskiner, druckit MASSOR med kaffe! :)

Sen har jag även ett projekt på gång.. Gubben som bodde här i huset lämnade nämnligen kvar en urful ljustake som jag bara inte kunde slänga utan tänkte att jag skulle måla om! Nu har jag äntligen börjar.. During progress!! Kommer blider när jag är klar ;)

I helgen var vi hos Linda & Robban - Väldigt kul och trevligt! Vi spelade ett urgammalt spel som hette typ pökspellet.. Eller nått! Sviiiiiin kul va de! Tror att de va Ronny & Ragge inspererat .. :D Låter kanske inte jätte kul på namnet men de va de iaf ;) Framförallt när man fått i sig några glas vin!! Fanns en hel del pinsamma uppdrag att göra men de va skööj ändå!.. Man får liksom bjuda påt iblanD!!

Idag ska jag vara duktig o ha maten klar tills det att Nicke kommer hem! :) Då kommer han nog blir glad.. Hungrig som har är efter att ha jobbat 10-19!!

Mattipset:
Ikväll serveras det pestopasta med kyckling! Jag steker kycklingbitar till de är färdiga sedan fräser jag rödlök, cocktail tomater, röd paprika och basilika en snabbis tillsammans med kycklingen. När pastan är färdig så blandar jag allt i en skål och blandar även ner chilipesto och fetaost! Kryddning sker efter smak.. Snabbt och enkelt!! Love it!!

Tack o hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade