2011-09-12

Tv kväll!

Älskar måndagar! Först, ensam mamma söker/Idol, zappar lite mellan dom två och sen svenska hollywoodfruar!! :) Men va är de för fel på Gunilla egentligen? Kan inte annat än att skaratta åt na!! Hon skämmer ut sig själv och sin dotter.. :(

Senaste inlägget skrev jag att vi skulle ut i svampskogen och svamp hittade vi! I MÄÄÄNGDER!
Efter ca 3 timmar rensande orkade vi inte mer, tänk er 3 pers som stod och rensade, och vi va inte klara på 3 timmar.. Hade en halv påse kvar! Den tog jag med till jobbet!! :) Personalen och gästerna blev glada över svampen! :)




Det var den största kantarellen jag någonsin sett!! Helt otroligt stor :) Vi hittade trattisar, kantareller och trumpet svamp! :) Jag hade aldrg vågat plocka svart trumpetsvamp ifall inte Jörgen varit med och sagt att den gick att äta! :) Tur att vi hade svampexperten med oss! :)

Fradagen bestod av fredagsmys hemma! Jag jobbade 7.00-16.00 så jag var heelt slut när jag kom hem! Det var riktigt skönt med en hemma kväll! I lördags åkte vi till Billbäcks och kollade på häckplantor! Det blir både liguster och syren! :) Men guuu så fint de är där alltså! Har varit där en gång förut, men kom inte ihåg att de va så fint! Vi passade på att fika lite på cafe villa flora också! :) Mysigt fik det också ..




 Det var väldigt inspirerande att se hur Villa Flora valt att inreda sitt Cafe! :) Mycket fint!!



Lördag kväll var jag gräsänka och valde att ta en slappar kväll! Det var jätte skönt att få lite egentid! :) Det blev en lååång dusch, lite spa-behandlingar såsom ansiktsskrubb och mask! Karln som var med Jögga och en kille till skulle dra ut på Hugos! Men för Nicke, blev det inte så! Jag hämtade hem honom vid 12 hugget! :) Ni förstå själva.. De hade gått ganska hårt till!

Söndagen bestod av att Nicke var bakfull,! Men jag var pigg så jag styrde ordning lite här hemma och sedan fick jag för mig att vi skulle baka lite, då vaknade karln till! :) Blev kolakakor och mockarutor! Muuuuumms! :) Bra också, för de går ju att frysa.. :) Slipper man ju moffa i sig allt på en gång!




Idag kom Anna hem från sin semester! Jag är inte ett dugg avis.. (Skulle tro att jag är) :)
Men snart åker ju vi till Prag!! Ska bli skönt att komma iväg! Så idag har jag varit och fixat pass i stan!
Gick upp skapligt och tänkte få det avklarat så fort som möjligt. Åkte in och står i disken och ska fixat, då inser jag att jag åkt ifrån mitt körkort/legitimation! Va bara att åka hem och hämtat... =/ Jag var lagom munter kan jag säga! Usch och fyyyYY!!

Nu ska jag och Kovu gå mot garageportexperten och hämta hem karln!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade