2011-12-19

Hej mitt vinterland!

Det var faktiskt på tiden att det kom lite snö! Nu har vi äntligen fått julkänslor på riktigt!! Hoppas bara att det kan få ligga kvar tills julafton nu ;) En annan positiv sak med snön är ju att det blir ljusare ute.. Inte alls lika mörkt, grått och tråkigt!!


I fredags hade vi lite hemma mys! :)
Nicke fick en snille ide, Vi grillar marshmallows i brasan :) Det var super mysigt och gott ;) !! <3


I lördags blev det svängen in till stan för att fixa det sista inför julen (precis som ALLA andra, var sjuuukt mkt folk).. Vi köpte de sista paketen (men jag har ett till nicke kvar som jag ska fixa i veckan) Vi köpte även vår allra första julgran!! :) Myyyys! Den klädde vi på kvällen samtidigt som vi spelade lite julmusik, drack glögg och åt peppisar!! Helt plötsligt blev det jul i vårt hus ;)


I söndag städa vi undan och fixade lite nere i källaren! Skönt att få ordning, trots att vi inte är där nere speciellt mycket ;)

Sedan på em satte vi igång med lite julbak.. Kan ni gissa vad det blev?


Det blev såklart knäck och rocky road! :) Åh det blev sååååå gott!! Knäcken blev lite för mjuka, men helt ok! Men då vet vi till nästa gång.. Får nog koka en stund till så dom blir lite hårdare ;) Jag tog faktiskt, i mina rocky road, en marabou chockladkaka istället för bara mörk chocklad, och det blev super gott! Varken jag eller Nicke är speciellt förtjusta i mörk chocklad så det blev en bra balans!! :) Nästa gång kanske jag tar lite mer marabou till och med!! ;)


Idag ska jag sitta med skolarbete! :) Bara idag och imorgon kvar, sen är det juuuuuulledigt för min del!! Ända fram till den 2 JanuariiI!!! Det är fördelen med att plugga, man kan lägga upp tiden precis hur man vill ;) Kommer sakna det!! ;) Examen närmar sig med stormsteg.. Lite mindre än 2 veckor kvar med skoluppgifter nu bara (om man räknar bort julledigheten)!! Heelt sjukt! *GLAD*

1 kommentar:

  1. 4 år sen nu! Ja visst är vi oss lite lika på bilden trots allt? :)

    Jag vill ha receptet på rockyroadsen!!!!! :) kram

    SvaraRadera

Bloggintresserade