2011-12-12

En händelserik helg


I torsdags åkte jag och Linda in till stan och shoppade lite! :-) Först åkte vi ut till hageby för att sedan åka vidare in till city och där fick vi se Chris Medina! ;-) Vi kom hem med massa fina fynd!


På fredag åkte jag och Nicke, som var ledig, på loppisrunda.. :-) Vi hittade tyvärr inte jätte mycket men dessa fina krukor fick vi för 20:-! Dom ska fixas till och pryda vårt blivande sovrum! :-)


På kvällen lagade vi, suuuuuuupppper god gösfilé i ugn! :-) Alltså, det var bland det godare vi ätit!! Här kommer receptet,

2 gösfilé
Smöra formen och lite på filéerna
Krydda rikligt med salt och citronpeppar, lite vitpeppar och grovhackad dill
Skiva citronskivor och lägg på filéerna
Häll på ca 3 dl grädde (har inte hällt på det på bilden)
Pressa lite citronsaft i grädden

In i ugnen 215 grader i ca 20 min,
Servera med pressad potatis :-)


Lördagskvällen spenderades med mycket trevligt folk, sammanlagt blev vi 11 stycken som tillsammans begav sig upp mot O´learys för lite mat! :-) Blev hamburgare, och det smakade underbart gott!! Vi kom hem strax efter 1 och somnade gott!!

Söndagen och tredje advent spenderade jag med min tenta.. :-/
Blev klar relativt fort iaf! Nu håller jag tummarna för att den går igenom.. ;-) Isf  är sista tentan på socionomprogrammet inlämnad.. Känns otroligt skönt!!
Nicke passade på att renovera lite i sovrummet!! Det börjar hända grejer nu.. :) Nu ska de bara slipas, målas och tapetseras så är de klart ;-) Dags att börja kolla ordentligt efter säng kanske.. De är väl beställningsvara misstänker jag! :-/

På kvällen fick vi besök av Söderbergarna! Vi bjöd på god köttfärssoppa såhär i kylan.. Blev många skratt och mycket prat om allt och inget! ;-)


Det har varit en toppenhelg!! <3

Nu är de mindre än 2 veckor kvar till jul......... Helt otroligt vad tiden går fort!!
Idag ska jag in till stan och försöka inhandla de sista julklapparna! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade