2011-08-15

Allt och lite till..

Jag har blivit moster, IGEN!! :) Lördagen den 6/8, kl 19,59 kom lilla Jack till världen! <3 Jag hade den stora äran att få vara med på förlossningen.. Det var en upplevelse, det kan jag säga.. Många frågar, är du avskräckt från att själv få barn nu? .. Och jag säger, nej snarare tvärt om! Vilket känsla det var när bäbisen kom ut efter allt slit.. Man glömer helt bort vad man precis varit med om och fokuserar till 100 på den lilla som ligger på mammans bröst! Det är en heelt underbar känsla som man inte kan beskriva.. <3 Så den senaste tiden har gått ut på att sniffa bäbis! Myyyyyysigt!

I Lördags kväll fick vi besök av fam Kuusinen & Ericsson! :) God mat, vin & öl och massa snack om allt och inget.. :) Det var verkligen super trevligt! Dom sov även över hos oss vilket innebar att vi fick mer kvalitetstid på söndagen.. MÅSTE snart göras om!


Nu är äääntligen våra fönster på södersidan klara!! :) Vi är MYCKET nöjda!!
Så här blev resultatet:


Vi har även fått grus till garageplan!! :)



Nicke tog tillfället i akt och byggde en "kratta" till gräsklipparen så han kan kratta gruset och på så vis minska ogräs.. Det är det värsta med grus, ogräs trivs ju ganska bra.. Men om man är duktig och krattar ofta så får ju inte ogräset fäste ordentligt och då kan man få bort det lättare.. :) Han är bra allt duktig min karl!! <3

Provade den här lyxshaken för ett tag sen, och fyyy faaaaaan så god alltså! Det är verkligen ett måste att prova om man inte redan har gjort det! Man hittar den på MAX :) Muuumms!


I eftermiddag/kväll blire jobb för hela slanten! På torsdag kl 07.00 slutar jag sommarschemat för denna sommar! Känns skönt! Efter det så är det 1 1/2 vecka kvar tills skolan början! Då ska jag bara slappa och ta igen mig och peppa inför sista terminen ;-)

Hej på er!

1 kommentar:

  1. Ååååh vilken fantastisk upplevelse för dig att få vara med på din systers förlossning,nu börja jag längta ännu mera efter min förlossning när jag läste det du varit med om,bästa & mäktigaste händelse som finns juh:)

    SvaraRadera

Bloggintresserade