2012-03-04

Jättebrand

I fredags hade vi lite fredagsmys för oss själva! Vi hade egentligen andra planer men på grund av lite tråkigheter så blev det inget.. :(

I lördags var vi ivriga på att få sätta igång och rensa ute i trädgården! Det är ju en hel del som måste röjjas där ute.. Det kändes riktigt bra efter 2 timmars rensning och en vända till tippen! ;) Vi ska försöka plantera lite buskar i vår! Kommer bli så fint så! Den som väntar på något gott!!

I lördags em var vi i Mjölby! Där rensade jag i mammas källare och hittade en del roliga prylar! Det roligaste var nog bäbis kläderna som mormor sytt till oss! Älskade mormor! Känns som det var igår du lämnade oss! När jag gick igenom kläderna kom minnena tillbaka <3

Efter rensningen gick vi ut på en promenad.. Då ser vi ett stooort svart måln av rök!!!! Det var en jättebrand som hade startat i mitt barndomsområde!! :/ När vi närmade oss området blev lukten starkare och det var näst intill svårt att andas! :( ett helt hyreshus med ca 20 lägenheter där ca 150 personer bodde! En 5 årig flicka omkom! :( Så hemskt!! Sänder en tanke till alla drabbade!!

Lördagskvällen spenderade vi hemma hos min lillasyster som köpt ny lägenhet tillsammans med sin kille! Åh vad jag älskade deras moderna inredning!! Riktigt jäkla snyggt! Tog tyvärr inga kort! ;) Det serverades super god mat och efterrätt!! Det får vi göra om snart igen!! Stort tack <3

Nu ska vi ut i trädgården och fortsätta rensningen!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade